Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Tuesday, 2 July 2013

Langkah Langkah Jihad Ekonomi Sempena Menyambut Ramadhan!

Langkah Mudah 1 (Kenderaan)

1.        ISI  MINYAK DI STESEN MINYAK MELAYU.(tanya dulu baru isi). Berapa banyakkah duit kita habis dengan petrol dan diesel  sebulan?  Contohnya RM200 dan jumlah kenderaan Melayu ialah 5 juta adalah bersamaan dengan RM 1billlion sebulan !



2.        GUNAKAN PUSAT SERVIS KERETA MELAYU. (taukenya senang dikenal pasti).Jika dalam sebulan  1 juta pelanggan Melayu menggunakan khidmat ini dengan kos RM 200,maka jumlah pusingan modal pengusaha Melayu   adalah sebanyak RM 200 juta !



3.        PERGI KE PUSAT TAYAR MELAYU .(tak pernah lagi tengok pekerja melayu di kedai tayar cina). Setiap daerah paling kurang satu pusat servis tayar Melayu telah beroperasi berbanding dengan puluhan pesaingnya. Jika jumlah kenderaan Melayu sebanyak 300 ribu sebulan  dan  kita berbelanja  RM 400, jumlahnya adalah RM 120 juta.



4.        GUNAKAN PUSAT EKSESORI KERETA MELAYU. (taukenya senang di-kenalpasti) Sudah bercambah kedai Melayu sebegini memberi pesaing kepada Cina. Jika  100 ribu kenderaan Melayu dan berbelanja RM 500 se-bulan adalah bersamaan dengan RM 50 juta.



5.        GUNAKAN PUSAT INSURAN MELAYU. (minta gunakan insuran kepunyaan melayu) Jika kenderaan Melayu sebanyak 400 ribu tamat jangka hayat insurannya sebulan, purata sebanyak RM 500, jumlahnya adalah sebanyak RM 200 juta.



6.        PERGI KE BENGKEL MOTOSIKAL MELAYU. Jika jumlah motosikal Melayu sebanyak 2 juta mengeluarkan wang sebulan sebanyak RM 50 untuk senggaraan, jumlahnya adalah RM 100 juta.



7.        BELI KENDERAAN DI PUSAT JUALAN MELAYU. Jika tidak wujud ditempat anda beli kepada salesman melayu.



8.        BELI KENDERAAN TEMPATAN SEPERTI PROTON, PERODUA DAN NAZA. Beli juga kenderaan  terpakai di Used Car Melayu.Purata keuntungan bersih setiap kenderaan terpakai adalah RM 2000. Jika setiap bulan Used Car Melayu dapat menjual 10 unit kenderaan, keuntungan bersih beliau ialah RM 20,000.00 !   



9.        BELI KENDERAAN SECARA TUNAI.Elakkan berhutang kerana jika membeli secara tunai harga termasuk roadtax dan insuran adalah RM 4100 tetapi jika hutang selama 3 tahun menjadi RM 6000 lebih. Jangan tertipu dengan duit muka yang rendah ! Banyak jumlah tersembunyi yang perlu anda bayar !


Langkah Mudah 2 (Perumahan) 

1.        BELI KEPADA PEMAJU MELAYU. Jumlah Pemaju Melayu kian bertambah dan utamakan Melayu.



2.        GUNAKAN KONTRAKTOR MELAYU UNTUK UBAHSUAI RUMAH. sebu-tharga Melayu 20 % lebih rendah daripada cina. jika ambil cina , pekerjanya pun Indonesia dan Melayu juga. Jika sebutharga Melayu  RM 50 ribu, cina RM 60-70 ribu. Ingat kualiti lebih baik dengan ambil kontaktor cina??  Jangan yakin sangat..!!!



3.        BELI  DI KEDAI HARDWARE MELAYU. Jumlahnya kini masih kurang tapi telah wujud kedai –kedai kecil yang menjual kayu, simen, pasir,bata, batu dan perkakas pembinaan lain. Sokong mereka sebab mereka berani dan berjiwa kental !!!



4.        GUNAKAN KEDAI CERMIN TINGKAP MELAYU. kedai-kedai begini telah bercambah di setiap daerah, hanya kita yang wajib menyokongnya.



5.        PERGI KE KEDAI BESI MELAYU. Nak buat awning,buat pagar, buat grill  tingkap dan lain-lain, begitu banyak kedai besi melayu.(hasil produk dari mara dan bekas pekerja cina). Harganya lebih rendah dari cina. sokonglah mereka !!

6.        GUNAKAN PERKHIDMATAN SERVIS AIRCOND DAN PEMASANGAN AIRCOND BARU MELAYU. Bercambah-cambah perkhidmatan aircond ini memberi persaingan yang hebat kepada Cina. Contoh upah servis aircond Melayu RM 120-RM 150,Cina pulak RM 200. Upah pemasangan baru Me-layu RM 150, Cina  RM 200. Begitu juga harga aircond baru sama jenis 1.5 hp, harga Melayu RM 1100 dan upah pasang RM 200 bergantung jarak atau panjang hose.Cina  RM 1500 dan dia beri diskaun pemasangan menjadi RM 100 atau percuma sekalipun. Total harga Melayu RM 1300 dan Cina pulak RM 1500-RM 1600. Kalau anda jenis atau golongan ‘tak pe’ akan jadi RM 1700 !!



7.        GUNAKAN KHIDMAT PENDAWAIAN MELAYU. Telah banyak perkhidmatan pendawaian  bertauliah Melayu…sokong mereka!



8.        GUNAKAN PERKHIMATAN LANSKAP MELAYU.



9.        MERIAHKAN KEDAI LAMPU MELAYU. Kedai-kedai Melayu sebegini telah banyak wujud di pekan dan bandar di Malaysia. Dulu jarang kita tengok. Bantu mereka !!



10.BELI DI KEDAI PERABOT MELAYU. sudah banyak dan anda berhak          memilih tentunya dikedai melayu.

Langkah Mudah 3( Pertanian)
1.        BELI RACUN , BAJA DAN KELENGKAPAN PERTANIAN LAIN DI PREMIS MELAYU. Banyak keluaran racun dan baja dimana milik pnb dan lembaga tabung haji seperti CCM (cap kepala ayam) dan baja-baja syarikat Melayu yang semakin bercambah. Lihat dalam mudah.com dan laman web.



2.        JUAL HASIL PERTANIAN KEPADA MELAYU. Contohnya pusat pembelian kelapa sawit. Ada 10 pusat pembelian sawit Cina dan hanya 3 milik Melayu (2 koperasi dan 1 persendirian) di kawasan 99.99 % Melayu. hasil ladang terus ke kilang. pekebun kecil jual kepada pusat-pusat  ini. hairan bin ajaib…bagaimana sikap Melayu boleh memilih pusat pengumpulan Cina sedangkan mereka sering berbicara tentang penipuan  dan ubahsuai mesin penimbang???  

3.         JUAL HASIL GETAH KEPADA MELAYU. Ubah sikap suka berhutang yang mengikat mereka dan terpaksa menjual kepada Cina. Dengan berbekal duit dan kedai buruk, semua hasil getah Melayu habis dikumpul-kan…menampilkan ciri-ciri orang susah..tapi rumahnya di pekan tersergam indah dengan kereta alphard di depan rumah ..  dengan keuntungan jualan getah  itu, bisnes lain berkembang seperti hardware dan jualan racun dan baja di pekan..



4.        JANGAN TERTIPU DENGAN PENAMPILAN.  Peniaga-peniaga Cina di kampung-kampung Melayu pandai bermuka-muka. Jika ada kendu-ri ,mereka pergi. Jika ada kematian mereka sedekah. Sungguh manis di depan…tapi mereka inilah yang mengikat mangsa-mangsa orang kampung dengan hutang dan terpaksa menjual hasil sawit  dan getah kepada mereka tanpa mempertikaikan berapa harga. bila  dibandingkan dengan harga pemborong Melayu, mereka telah tertipu…mungkin bunga yang dikenakan dengan menurunkan harga . peniaga-peniaga  Cina ini mempunyai barisan broker-broker Melayu untuk membeli tanah-tanah orang Melayu. Sungguh banyak tanah orang kampung sudah dijual dan ditanam sawit !   Nampak macam susah-dan itulah yang sering diutarakan, tapi dah setaraf jutawan dengan aset-aset yang dimiliki..begitu juga pekedai runcit Cina di kampung Melayu-seluar pendek dan bersinglet, kadang-kadang tak berbaju dan berkasut. tunjuk muka kesian bila kita tawar menawar sebab tak untung. cuba kita ikut ke bank setiap malam, dia akan cash deposit dengan jumlah gaji sebulan gurubesar. semuanya duit Melayu `tak pe’.   jangan tertipu dengan penampilan..


Langkah Mudah 4 (Perikanan)
1.        PARA NELAYAN PERLU JUAL SENDIRI DARI HASIL TITIK PELUH MEREKA. Pemborong Cina di jeti-jeti nelayan Melayu memang kaki sembelih. Contohnya ikan kembung RM 2.50 dia beli kat nelayan Me-layu…kita beli depan mata nelayan Melayu RM 4.00. Tanpa kepanasan dan kesejukan, Cina tu dapat RM 1.50 sekilo bersih….nak beli kat Melayu tu tak boleh sebab hasil tangkapan dia, Cina tu borong habis tiap-tiap hari.. dia berhutang petrol dan pembelian pukat.. perlu buat persatuan dan jangan bagi Cina buat menyibuk dalam persatuan..


Langkah Mudah 5 (Pelbagai)
1.        GUNAKAN KEDAI CERMIN MATA MELAYU. Setiap daerah ada 1 atau 2 kedai cermin mata Melayu memberi saingan kepada Cina. Kita boleh pergi tanya kedai Melayu tu berapa ramai Cina yang pernah menjadi pelang-gannya sejak dibuka??



2.        GUNAKAN PUSAT TUISYEN MELAYU.



3.        MEMBELI BELAH DIKEDAI PAKAIAN MELAYU.



4.        MEMBELI TELEFON BIMBIT ATAU NOTEBOOK SECARA ONLINE ATAU COD KEPADA MELAYU.


Langkah Mudah 6 (Keperluan Makanan)
1.        Inilah langkah yang paling berkesan, cepat dan yang amat dahsyat untuk melihat hasilnya. Purata perbelanjaan dapur orang Melayu seisi rumah adalah RM 500  sebulan  dan anggaran mudah kuasa beli Melayu adalah 5 juta sahaja. Jumlahnya adalah RM 2.5 billion.!!.



2.        Apa yang anda makan hari ni?? nasi…pastikan beras faiza..ada banyak beras Melayu lagi…tak menonjol lagi..lepas ni kita boleh nampak..goreng ikan pakai minyak apa??? pastikan Saji (Felda) dan Alif (Sime Darby)..





3.        Minum kopi Hang Tuah dan banyak lagi kopi melayu…gunakan susu pekat manis saji…ini adalah sebahagian kecil dari keperluan kita…jadikan dari hujung rambut kehujung kaki dan perut kita, guna dan makan produk muslim..



4.        Banyaknya produk  muslim kat pasaran tapi Cina dah lama boikot untuk memasarkannya..rujuk blog PPIM, produk muslim,  mukminbrands,sahabat  roselle marketing dan banyak lagi….mencari dan terus mencari..kalau anda mempunyai kedai terus hubungi kilang atau pengedarnya….jutaan Melayu sedang menanti produk muslim di pasaran!!! 



5.        Buat konsortium pemborong Melayu. buat agen disetiap negeri dan lantik pemborong… gunakan persatuan peniaga melayu yang selama ini tak menguntungkan sangat  bangsa Melayu…masih dok cover Cina bila ber-laku diluah Melayu nazak, ditelan mati Cina….asyik dok luah walaupun sayang…


Langkah Mudah 7 ( Perang Saraf)
1.        Gerak gempur kepada keluarga dan saudara terdekat..nyatakan pendirian bukan berdasarkan parti…inilah jihad ekonomi!! katakan `no’ pada kedai cina…tanamkan penyesalan jika terpaksa juga membeli satu barang yang sangat perlu dikedai cina… walaupun harganya 20 sen!!!!!sedar! anda dan saya perlu sedar..setiap sen yang dibelanjakan akan menghancurkan bisnes melayu!!



2.        gunakan konsep mlm. setiap seorang tarbiah 5 orang….tidak kira dari tidak tahu abc atau aliff baa taa..itu dah di kira seorang!!



3.        gunakan kuasa beli anda dikedai cina…tanya produk melayu yang tiada dan tidak berkompromi. tiada produk melayu jangan beli. akhirnya jika sudah 10 orang sehari bertanya tentang benda sama, tauke cina terpaksa mengambil juga produk melayu dari pemborong cina atau melayu.mereka takut dan tertekan jika pelaburan ratusan ribu hancur dek produk melayu yang seribu dua tu…itulah kejayaan pertama kempen ini!!!!



4.        gunakan kuasa beli anda di kedai melayu atau india….di kedai melayu yang perlu ditekankan..sebab di sinilah semuanya akan bermula… disinilah semua produk melayu akan di pasarkan….apa guna kedai melayu laris dan laku dari produk bukan melayu..melayu hanya dapat untung runcit sahaja…amaran dan teguran perlu dibuat setiap kali kekedai tersebut. ubah corak pesanan kepada pemborong…produk melayu diutamakan…tiada alternatif baru bawa masuk kedai…jangan tipu pembeli melayu…ramai lebih tahu dari anda!!!!



5.        kempen kena bermula dari janin dalam kandungan lagi…beri ibu makanan dari produk melayu..dalam buaian lagi catatkan dalam minda mereka yang masih merah ini hanya ada produk melayu yang boleh digunapakai!!! jika didapati budak-budak terbeli dikedai cina walau RM 1, teguran keras amat diperlukan.. jika tidak  dewasa kelak mereka akan berbelanja RM 100 pulak dan seterusnya sebahagian besar gaji mereka di laburkan kekedai cina..pelaburan yang sia-sia dan memudaratkan!



6.        semai,tanam dan baja sikap pentingkan produk melayu bagi anak-anak sekolah. Mereka adalah generasi masa depan kita..!!



7..  Perang saraf dimana saja walaupun sedang membeli pisang goreng!!.sambil menunggu tanya minyak jenama apa yang digunakan ?

8. iklan! iklan!iklan! peniaga melayu jangan kedekut membayar untuk iklan… ! kami sedang menanti..masukkan label produk muslim….jangan takut…kami sedang menunggu…!!!!

9. perang saraf tahap 3 adalah rangkaian penggunaan semua saluran media cetak dan elektronik, semua laman sosial, pengedaran risalah di rumah, premis melayu, surau dan masjid tentang jihad ekonomi islam dan sokongan padu yang telah terbukti dan kini ke fasa seterusnya untuk menjadikan ia satu gaya hidup baru umat melayu islam dibumi malaysia!!!              


Kesan-Kesan
1.          pusingan modal perniagaan melayu amat besar….diulangi…amat besar!!!

anggaran RM 4-5 billlion sebulan. setahun jadi lebih kurang RM 50 billion. itulah kuasa beli kita!!! nisbah  peniaga melayu berbanding jumlah keselu-ruhan melayu/bumiputra adalah kecil…berapa ribu bangsa melayu akan jadi jutawan setiap tahun????



2.        bisnes-bisnes baru wujud…peniaga-peniaga baru akan tumbuh seperti cendawan lepas hujan…fenomena ini pasti dapat dilihat setahun sahaja selepas gerak gempa ini melanda melayu…sokongan 100%...kami nak peniaga sediakan perkhidmatan/ barangan sahaja…anda buat ..kami so-kong..!



3.        bisnes-bisnes cina akan dipenuhi lubang yang ditutup selama ini…ekonomi mereka sudah goyang.pusingan modal makin berkurangan…kos tetap masih sama dan makin bertambah dengan menambahkan iklan-iklan. keuntungan makin susut.yang ada modal banyak dapat bertahan..berapa lama mereka dapat bertahan jika graf keuntungan makin jatuh..  peniaga melayu yang dah kaya mula menyusup masuk kedalam bisnes yang bermodal tinggi dengan mendirikan kilang baru atau membeli kilang –kilang cina yang sudah muflis. pemilik kilang bertukar tangan…kini pekerja islam tidak risau lagi kerana di larang bersembahyang jumaat…

  

4.        menawarkan peluang pekerjaan kepada muda mudi melayu dari jawatan atasan hingga bawahan..guna tenaga penuh kaum melayu dapat diicapai..



5.        orang cina tidak berani membuka kedai-kedai dikawasan melayu lagi..yang sedia ada sudah nyawa-nyawa ikan…sudah berkira-kira untuk berpindah.. mereka kini  tertumpu dikawasan sebangsa mereka sahaja. dengan penawaran bisnes yang bertambah  dan kuasa beli yang sama, keuntungan mula menurun hingga ramai yang sekadar cukup makan..pada masa itu mereka sudah goyah dan bercakaran sesama mereka untuk berebut tempat berniaga di kawasan yang padat..ramai orang kaya mereka berpindah ke singapura, australia, new zealand. kanada, usa dan eropah kerana malaysia bukan syurga dunia mereka lagi….

6.        bertambahnya jumlah jutawan dan dermawan melayu… puz juga makin makmur!! wujud banyak yayasan –yayasan baru…semuanya untuk me-makmurkan islam dan melayu…pusat-pusat tahfiz dan asrama-asrama sekolah pondok amat selesa dengan sumbangan ramai dermawan..

penutup


Kata Penutup Dari GAP
         Anda dan saya perlu ubah sikap. diulangi…ubahsikap…kuasabeli kita tetap sama….ubahsikap!!! buang sikap `tak pe’.  gantikan `no’ pada bisnes cina. apakah kita tidak akan disoal diakhirat kelak? kemana kita belanjakan rezeki yang Allah kurniakan kepada kita..kepada siapa ??? dan `siapa’ itu pulak membelanjakan ke jalan mana??? adakah jalan yang lurus atau bengkang bengkuk yang seterusnya menjadi senjata untuk memusnahkan Islam di bumi Malaysia.

        Jangan dengar apa cina cakap, ekonomi akan jatuh!! memang betul!!!  ekonomi cina akan jatuh…perbelanjaan domestik tetap sama…hanya bertukar kemana duit melayu disalurkan…kita tak perlu risau apa-apa…sebenarnya cina yang amat risau…kesilapan yang akan dikenang sepanjang zaman oleh bangsa mereka kerana menyedarkan melayu yang tidur 60 tahun lamanya.. bangsa me-layu/islam yang paling berlemah lembut di dunia…..tiada maaf bagimu bila Melayu Islam mula dipijak……buah silat tidak dibuka jika tidak musuh menyerang..sauh kapal tidak dinaik jika kapal belum belayar….

 Peringatan: kuasa beli kita akan bertambah setiap kali menjelang Hari Raya nanti..ingatlah…dan ingatlah ..gunakan kuasa beli anda dengan betul..di tempat betul..pada orang yang betul..elakkan berhutang atas tuntutan nafsu dan mulalah menabung walau RM 10 sebulan !!! sekian terima kasih.  


SUMBER : GAP


No comments:

Post a comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!