Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Thursday 22 August 2013

Cina DAP bangga guna nama AHMAD untuk produk Pau

Hari tu ada dokumentari kat NTV7 dlm bhs cina.. ttg bagaimana usahawan cina nak berjaya kat M'sia ni...
Rancangan tu interview taukeh PAU AHMAD.. mmg terkejut la tgk dari boss sampai pekerja yg buat pau tu semua bangsa cina..

Mainpoint yg rancangan tu nak highlight dari taukeh PAU AHMAD ni.. dia kata nak berjaya kat M'sia ni simple ja.. kena produce produk yg dapat status Halal.
Kalau tak rugila, coz penduduk sini ramai Islam & sentiasa cari produk Halal..

Satu lagi kenapa guna nama Ahmad.. dia kata senang nak ingat & nama tu nama Islam...

Ntah la.. rasa nak marah pun ada... rasa tertipu pun ada... tapi kebanyakan produk yg dpt status halal kat M'sia ni mmg pengasasnya Cina.
So.. kita kena lahirkan ramai lagi usahawan Islam.. Bumiputera yg boleh hasilkan produk berkualiti...

Cerita dari Saudara Mohd Hisham.... :

Salam Dato' dan semua sahabat,

Ini berkenaan semalam, saya bersama Dato' minum pagi di sebuah gerai, semasa hendak membayar minuman tersebut saya terlihat ada dua gerai yang menjual pau, jika tidak silap satu pau tersebut di tulis Pau Al-Ain dan satu lagi Pau Ahmad.

Secara spontan saya teringat, sewaktu pejabat saya di Bandar Teknologi Kajang, Semenyih. Semasa itu saya dengan seorang lagi rakan perniagaan Ustaz Ridzuan cuba mencari rakan-rakan bagi membangunkan pasar malam IKS di sekitar bandar kajang, bangi dan semenyih.

Semasa sedang mencari-cari rakan-rakan untuk membekalkan produk-produk halal kepada usahawan pasar malam tersebut terlihat dek kami kilang membuat pau iaitu PAU AHMAD. Dengan selambalah saya dan Ustaz Ridzuan masuk kekilang untuk berkenalan dengan Ahmad tuan punya kilang.

Bila masuk je yang menyambut kami adalah seorang perempuan Melayu yang bertudung labuh, alhamdulillah dapat lagi seorang usahawan melayu yang agak
famous juga sebab dah beberapa kali bila berhenti di R&R saya makan pau AHMAD nih.

Perempuan Melayu nih bertanya kepada kami nak jumpa siapa? Dan kami maklumkan kepada beliau yang kami nak jumpa Boss, dia agak hairan maklumlah Ustaz Ridzuan nih pakai serban dan saya pula bertali leher.

Perempuan Melayu nih jawab, Boss tak ada di pejabat dia dah keluar dan kami minta kebenaran masuk ke kilang nak tengok, tetiba keluar seorang perempuan cina yang kemudiannya kami tahu rupanya dia adalah pengurus kilang.

Kami jadi was-was kenapa pula kilang macam nih ada pengurus cina dan kami di bawa masuk ke pejabat yang mana pandangan saya dan ustaz Ridzuan terpandang kepada Tok Kong yang ada dalam pejabat tersebut dan semua pekerjanya (ofis) adalah cina.

Kami kembali bertanya kepada pengurus cina tersebut, En. Ahmad pergi kemana? Dengan selamba dia maklumkan kepada kami bahawa En. Ahmad bawa Boss keluar.

Kami lagi bertambah konfius, wah kalau Ahmad bawa Boss siapa pulak si Boss nih? Kami bertanya lagi
itu Boss sapa nama? Alamak.... Boss Ah Chong rupanya... Istifar panjang Ustaz Ridzuan. Rupa-rupanya Pau Ahmad diambil sempena nama Driver dia. Aduh terkena lagi sebiji...

10 comments:

  1. kasi link sekali...

    http://jawaber6.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Syarikat water filter bumiputera Melayu Islam.

    http://www.hijrahwater.com/

    Ibu pejabat di Tangkak ,Muar . Sijil Halal dari Jabatan Agama Johor.

    Syarikat water filter bumiputera Melayu Islam.

    http://www.rx-water.com/

    Diasaskan oleh seorang doktor Melayu Dr. Noordin Darus.

    Sijil Halal dari JAKIM.

    Syarikat Water Filter Cina

    http://www.m6.com.my/aboutus.html

    Pemilik memang Cina dan sijil halal bukan JAKIM.

    https://www.facebook.com/guekchong.goh

    Search google untuk sijil halal m6 water tidak dijumpai !

    ReplyDelete
  3. Hahahaha kelakar betul la korang melayu nih....hahahahahaha thanks for the laughs!

    ReplyDelete
  4. Admin site ini sedar atau tidak yang cara memboikot Cina macam yang Admin lakukan hanya akan lebih memusnahkan masa depan kaum Melayu ? Mungkin admin tertanya-tanya apa logik soalan saya sekarang. Biar saya terangkan sejelas yang mungkin.

    Admin sedar tak masa depan dunia Islam adalah gelap ? kita tengok secara Global dulu. Negara-negara Islam di dunia, rata-ratanya di Timur Tengah semuanya sedang menuju kehancuran. Kehancuran kerana Minyak. Negara Amerika saa mempunyai simpanan reserve minyak lebih banyak dari yang ada sekarang di seluruh Timur Tengah. Minyak US adalah dari Timur Tengah dan SATU HARI NANTI bila negara-negara Islam di Timur Tengah MULA kEHABISAN minyak, mungkin ada yang 50, 100, 150 ,200 tahun akan datang. Bila minyak DAH HABIS, papa kedanalah negara Islam tu jadinya. US tak akan berada dan keluar kerana sudah tiada kepentingan kepada mereka. Pak Pak Mak Mak Arab yang kaya raya, gemuk berisi hari ni , keturuanan mereka akan hidup tersiksa dan merana selamanya. Bandar-bandar seperti Dubai , Doha yang wujud kerana perniagaan minyak akan jadi bandar tinggalan manusia, Sedar tak umat Islam dan Admin site ini yang setiap hari kekayaan Timur Tengah dihisap dihisap berjuta-juta gallon setiap hari untuk masa depan USA dan kehancuran Timur Tengah ?

    Sekarang biar saya jelaskan tentang keadaan di Malaysia pula, tadi saya katakan masa depan Melayu pun boleh jadi gelap, bukan 50 -200 tahun, tapi 15 - 25 tahun akan datang. Masa itu negara ekonomi terbesar dunia bukan USA lagi tapi China nombor satu dan India akan menjadi nombor dua. Bayangkanlah 1.5 billion penduduk China.dan 1.3 billion penduduk India hari ni, bila 80% dari mereka adalah golongan terpelajar di masa depan, mereka akan menguasai dunia dan negara-negara lain dalam bidang ekonomi mengalahkan USA yang hanya ada 220 juta penduduk sahaja hari ini. Kekuatan setiap negara di dunia hari ini adalah dari jumlah rakyatnya yang terpelajar, bukan dari saiz negara. Bila China dan India menguasai ekonomi dunia satu hari nanti, Kaum Cina dan India di negara ini pasti mendapat kebaikan terbaik dari adik-beradik mereka dari MOTHERLAND mereka dan mereka dengan senang-senang boleh menyisihkan peluang Melayu dalam ekonomi dunia.

    Cara Admin memboikot hanya akan membawa kebencian Cina dan India dan menmgelapkan masa depan Melayu, ini bukan caranya, Admin. Nak bersaing dengan 1.5 billion Cina dan 1.3 billion India dan bangsa Melayu hanya baru 17 juta di dunia, Melayu hanya ada satu pilihan sahaja, Melayu harus berubah cara pemikiran sekarang dan meningkatan kebijaksaan dan terus bekerjasama dengan rapat dengan mereka semua, anggap mereka sebagai kawan dan partner kita, bagi Cina dan India feel ini dengan kuat. Hanya dengan bekerjasama antara semua bangsa dan bersatu semua boleh hidup aman damai dan cukup rezeki untuk semua selepas ekonomi dunia dikuasai negara China dan India. Fikir-fikirkan lah admin laman ini. Kita semua kena jauh berfikir dan pastikan tindakan kita hari ini.

    ReplyDelete
  5. admin salpe aku nk like n komen kt page FB BBCD xleh? admin block aku ke? sila ambil perhatian!!!!!!!!!!!!!!!!
    penyokong tegar...........................

    ReplyDelete
  6. TAHNIAH NAK KENA SAMAN, BLOG RACIST YG ULTIMATE, HIPOKRIT

    ReplyDelete
  7. WAhmad Hafizuddin14 December 2013 at 03:57

    Mana page fb BBCD?? tiba2 hilang dri wall sy kena hack ke admin?

    ReplyDelete
  8. Up date please!

    ReplyDelete
  9. Jangan makan Pau Ahmad dan Pau Al Ain.....

    ReplyDelete
  10. Admin sila boikot sekali product senaman fitnesd concept di mall yuh company rasis top management semua kaum dia yang kat retai bawah letak la muke2 melayu pandai pancing

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!