Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Thursday 15 August 2013

Orang Melayu Bodoh kerana impikan 13 Mei 1969 berulang


(baca sampai habis dulu baru hentam dan caci admin)

1.Orang cina di Malaysia sebenarnya tidak bodoh untuk meminta agar 13 Mei 1969 berulang, tetapi mereka telah membuat satu peperangan penindasan ekonomi yang mereka gambarkan seperti 13 Mei 1969. Mereka bergerak mengunakan otak dan akal mereka dengan menguasai ekonomi. Pengalaman telah mengajar mereka banyak benda dan rata-rata orang Melayu juga tidak mahu 13 Mei 1969 berulang, hanya segilintir orang Melayu yang tidak betul betul bangun dari tidur mahu 13 Mei 1969 berulang.

2.Perkara ini dapat disahihkan melalui fakta ekonomi dan 'private sector' yang dipegang oleh kaum cina. Mereka dari dulu telah memulakan penindasan iaitu kepada mana mana Melayu yang hendakkan jawatan di syarikat mereka, Pengurus HR akan meletakkan satu syarat iaitu "Perlu berbahasa Mandarin", walhal jawatan yang Melayu itu mahu apply hanyalah jawatan di bahagian IT Komputer. Adakah sistem dan bahasa bahasa komputer di Windows 7 dan laptop didalam syarikat bertulisan Mandarin? kenapa Melayu tidak diberi peluang langsung?

3.Jika ianya mungkin dibahagian Pemasaran, Perhubungan mungkin kita faham ia memerlukan bahasa Mandarin, tetapi banyak syarikat gergasi Malaysia yang dipunyai oleh Cina mempunyai pelanggan Melayu dan berurusan menggunakan Bahasa Melayu dan Inggeris. Ini adalah fakta sebenarnya Melayu telah ditindas lama oleh orang Cina. Admin disini percaya, tidak mungkin sesuatu jawatan atau bahagian semuanya menggunakan bahasa Mandarin sahaja. Admin percaya sistem komputer, bahasa komputer dan yang berkaitan dengan IT masih menggunakan bahasa Inggeris. Jadi seharusnya Melayu mempunyai peluang.

3.Itu baru satu contoh, belum lagi contoh lain dimana cina sedaya upaya menghancurkan produk Melayu. Lihat sahaja promoter cina, jika kita cuba mengambil barangan Melayu, mereka akan menghasut mengatakan barangan itu tidak elok, barangan mereka lebih bagus dan murah. Jika barangan mereka mahal, mereka akan cakap barangan mereka berkualiti tinggi. Tidak lupa sikap orang cina suka menyorok produk Melayu sehingga produk itu 'expired date', dan usahawan Melayu merasakan tidak ada pelanggan mahu membeli. Sebenarnya mereka ini telah disabotaj.

4.Tahukah anda juga bahawa harga untuk pemborong/pelanggan cina juga adalah lain serta lebih murah? Sebenarnya kita semua tidak ambil tahu perkara ini, kerana kita tidak pernah bersikap rasis dan kita merasakan mereka adalah rakyat Malaysia yang sebenar walaupun kerakyatan mereka diberi atas dasar kerakyatan Jus Soli. Tidak cukup dengan ini, datang pula Melayu lain membawa hadis palsu untuk menyokong serta menyanjung orang cina bahawa Nabi pernah bersabda "Tuntut dan belajarlah sampai ke negeri China". Walhal ini adalah Hadis Palsu dan Nabi Muhammad tidak pernah ucap dari mulut baginda. Tidak ada apa yang perlu kita bangga dan cari sampai ke negeri Cina. Anda cuba belajar sehingga peringkat Master/PHD di Universiti Malaya dahulu, tengok boleh capai atau tidak?

5.Hari ini sebahagian Melayu mahy 13 Mei 1969 tercetus kembali, pada admin, tinggalkan lah cita cita ini dan mula lah berperang melalui kaedah ekonomi yang lebih tersusun dan mempunyai manfaat kepada generasi anak cucu kita akan datang. Anda benci orang cina dan sentiasa meminta minta supaya 13 Mei 1969 terjadi kembali, tetapi dalam masa yang sama, anda masih lagi membeli barangan cina sedangkan produk melayu berlambak-lambak admin dah senaraikan. Baik dari produk makanan, bengkel kereta, bengkel motor, kedai penjual motor, farmasi, kedai cermin mata, kedai buku. Admin dah banyak list kan dan admin telah letak link untuk anda download.

6.Tetapi hari ini, masih ramai Ultra Malayu di FB yang menyokong usaha ini, tetapi mereka tidak mempraktikkannya. Adakah anda telah pastikan segenap pelusuk ahli keluarga anda membeli atau memilik produk dan servis dari orang Melayu? Jangan kata tidak ada, kerana admin ada disini untuk sentiasa reply inbox dan mesej mesej anda di Page, baik yang comment juga admin turut balas. Mungkin ada segelintir admin tak balas, tetapi secara keseluruhannya admin jawab semuanya.

7.Lupakanlah impian 13 Mei 1969, berperanglah menggunakan kaedah ekonomi dan kaedah yang tidak melanggar peraturan, jika 13 Mei 1969 terjadi kembali, kita akan malu pada seluruh negara luar yang lain tentang ketidakstabilan negara kita ini. Mari kita bergerak seperti mereka, biarlah jauh kedai itu, tetapi kita cuba sedaya yang mungkin memastikan duit kita pergi pada orang Melayu. Wahai orang Melayu! Sayangi lah bangsa anda, Sayangi lah bangsa anda, Sayangi lah bangsa anda.

8.Firman Allah: "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu KAUM kecuali KAUM itu sendiri yang mengubah apa yang ada pada diri mereka" Ar-Ra'd:11

9.Dan anda yang membaca sekarang ini, adakah anda sanggup untuk CLICK SHARE? admin tahu, anda pasti sahaja tak sanggup berjuang dan tidak mahu click share.

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!