Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Wednesday 14 August 2013

"Malaysia akan bankrap jika kita ikut Dr.Mahathir" - Pak Lah

"Malaysia akan bankrap jika kita ikut Dr.Mahathir" - Pak Lah

Kenyataan ini yang diulang siar di beberapa laman portal iaitu salah satu petikan dalam buku "THE AWAKENING" yang ditulis oleh Pak Lah (dan diolah oleh dua orang yang pro-Singapore)

Soalan ini ingin ditujukan kepada pengemuka kenyataan :
1. Pembinaan jambatan bengkok katanya membazir - bagaimana pula dengan pembayaran pampasan RM400juta apabila pembatalan projek terbabit?

2. Bagaimana pula "double track" yang sepatutnya diteruskan tetapi dibatalkan dan kemudiannya diteruskan tetapi hanya separuh sahaja perjalanannya dan kos nya berganda lebih mahal dari yang sepatutnya.

3. Bagaimana pula Jambatan Bengkok itu batal (yang sepatutnya dapat membawa Malaysia lebih kaya dari sekarang) dan Singapura mungkin akan mengalami kemerosotan pendapatan yang mendadak tetapi membuat JAMBATAN KEDUA Pulau Pinang yang kosnya berganda lebih tinggi???

4. Bagaimana pula dengan projek koridor sana sini ? Apa hasilnya?

...dan ini pula hanya sebahagian yang saya dapat ingat... Banyak yang berlaku waktu itu. Malah rakyat pula dapat rasa kesannya. Bila perbelanjaan negara dikurang tetapi boleh beli jet pesawat kerajaan yang baharu? Minyak petrol naik mendadak? dan sebenarnya buku Pak Lah ini akan menyebabkan rakyat yang sudah mula 'lupa' dan 'memaafkan' akan kembali teringat .......



Di dalam buku Pak Lah menyalahkan Kerajaan sekarang yang dikatakan rasis menyebabkan berlakunya tsunami politik Cina DAP, nampaknya Pak Lah masih belum "awakening" sepenuhnya kerana dia lupa waktu 2008 berlaku tsunami politik, siapa yang menjadi PM?Beliau juga mengkritik sikap keras kepala(tegas) Tun Dr. Mahathir yang boleh menyebabkan negara bankrap, kenyataan paling bodoh yang tidak sepatutunya keluar dari seorang bekas PM Malaysia, secara umumnya rakyat Malaysia lebih suka sikap keras dan tegas Tun Dr. Mahathir dari sikap "ZZZzzzZZZ" Pak Lah.

2 comments:

  1. What a JOKE from a bygone era of a loser ... when you are at that place the country is crumbling down, economic, politic, race, integration ... and yet still making statement how super you are !!!!!!!

    ReplyDelete
  2. boikot barang bangsat cina apa lanjiao la, bunuh je semua babi tu macam rwanda genocide, blog blog blog tapi tak ada action

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!