Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Monday 5 August 2013

"Cina Pun Mahu Duit Zakat" - Teresa Kok

1.Teresa Kok DAP Hasil pilihan Melayu Seputeh dan Kinrara, Selangor telah mengeluarkan kenyataan bahawa duit Zakat orang Islam yang dikutip di negeri Selangor seharusnya diagih dan diserahkan juga kepada orang Cina kerana orang Cina di Selangor juga bayar cukai. Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS) telah diasak oleh Teresa Kok untuk turut menyerahkan hasil kutipan itu kepadanya agar Teresa Kok dapat menyalurkan bantuan itu kepada orang Cina di Selangor.

2.Hal ini telah menaikkan kemarahan beberapa NGO yang menggesa penduduk melayu Seputeh serta penduduk melayu Kinrara, Selangor yang mengundi DAP serta memilih Teresa Kok sebagai wakil rakyat mereka untuk tidak mencampuri urusan Agama Islam negeri Selangor.

3.Teresa Kok DAP Hasil pilihan Melayu Seputeh dan Kinrara, Selangor sebelum ini yang mengarahkan MB Selangor Khalid Ibrahim untuk meluluskan projek ternakan babi mega terbesar di Asia bernilai RM100 juta diluluskan. Teresa Kok DAP juga telah memilih untuk membuat kandang ternakan babi ini dikawasan penduduk majoriti Melayu Selangor. Apabila ditanya mengapa kandang ternakan babi mega terbesar tidak dibuat di kawasan majoriti Cina Selangor, Teresa Kok menjawab dia takut kuman atau penyakit berbahaya disebar jika dibuat di kawasan penduduk majoriti Cina Selangor jadi dilihat sebagai kurang sesuai.

4.Tidak lupa baru baru ini juga digemparkan bahawa Teresa Kok 100% menolak Agama Islam sebagai agam rasmi persekutuan sewaktu perbicaraan mahkahmah yang ditanya oleh Peguam Mahkahmah Dato Zaini.

5.Sebelum ini juga Teresa Kok juga mendesak kerajaan Persekutuan untuk membuka UiTM kepada orang Cina juga dengan alasan Cina membayar cukai. Jadi hak bumiputera perlulah dikongsi bersama sama orang Cina. Teresa Kok pada masa itu turut membawa MB Khalid Ibrahim untuk membuat pengakuan bersama bahawa MB Khalid Ibrahim dari graduan UiTM juga bersetuju bahawa UiTM perlu dibuka kepada orang Cina secara penuh.

14 comments:

  1. Uchiha Dare Nial5 August 2013 at 05:56

    Dafuq zakat is alms money for people that need help or poor...even Muslim people with wealth doesn't get it *facepalm*

    ReplyDelete
  2. Tak malu nya....

    ReplyDelete
  3. Jom kita ask for from them their tokong money too. What say them!!!!

    ReplyDelete
  4. Dingbuil Clemus5 August 2013 at 07:56

    Ah Moi Teresa , kita boleh bagi zakat , tapi pergi sunat dulu lo ....bila berak kasi basoh tak mahu pakai kertas loh ... najis loh

    ReplyDelete
  5. beliau terlupa bahawa disebabkan orang melayu lah yang membolehkan kaum cina ini mampu bayar TAX...cuba fikir kalau semua orang melayu tidak berurusan dengan orang cina langsung..!!!..mampukah kaum cina ini bayar TAX...!!!!!..oleh itu MELAYU2 semua..kasi jahanamkan kedai2 cina2 semua...bagi melayu kaya..!!!...

    ReplyDelete
  6. Kat mana dia buat statement tu, bagi ler link sekali, stkt gambar pastu tulis camtu, budak2 pn bleh buat, kikiki....

    ReplyDelete
  7. Fitnah memang Fitnah. Admin tolong tunjuk sumber asal fakta tersebut?Umno BN memang suka main soal perkauman. Tak serik ke? siapa yang percaya, dialah orang tidak berfikiran rasional.

    ReplyDelete
  8. 'Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS) telah diasak oleh Teresa Kok untuk turut menyerahkan hasil kutipan itu kepadanya agar Teresa Kok dapat menyalurkan bantuan itu kepada orang Cina di Selangor.'

    Betul ke ni?

    ReplyDelete
  9. Habis brcelaru dah.....yg silapnya ada orang Islam yg sokong dia...ni yg jdi masalah...bila kita kata kenyataan Ah Moi ini silap...ada orang Islam yag kata kita fitnah.Hem.....otak dak taksub sangat mungkin?

    ReplyDelete
  10. Antara admin blog ni memfitnah atau Teresa Kok menipu. Pandai-pandai la korang selidik sebelum percaya berita kat internet ni. Jgn jadi bebal mcm macai. Pecaya je cakap org.

    http://www.sinarharian.com.my/teresa-ada-orang-fitnah-saya-di-bulan-ramadan-1.190463

    ReplyDelete
  11. Admin.. boleh kasi sumber dimana Teresa Kok berkata begitu? atau pun ini cuma isu perkauman je? or admin saja nk tambah dosa fitnah pada bulan puasa nie.. sila beri sumber.. tqvm

    ReplyDelete
  12. admin.. tolong beri sumber si cina 2 berkata sedemikian..

    ReplyDelete
  13. Ala, dia menafikan yang dia mengeluarkan kenyataan ttg zakat tu....ni sume keje macai...

    ReplyDelete
  14. Ayoo.... Ah So... Mcm mna blh jd YB klu tiap2 hari bodoh.... Klu mau dduk m'sia kne tau rukun lo.... rukun negara lu tau ka.... cnfrm xtau punya.... klu rukun negara pun lu x tau.... jgn usik psl rukun islam lo.... itu zakat... ada dlm rukun kami org islam.... klu mau.... msuk Islam dlu lo.... Kesian ha.... lu xtau apa pun... ayakkk....

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!