Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Friday 28 June 2013

SOKONG Beras Keluaran Jasmine Food Corporation.....

Syarikat Jasmine Food Corporation Sdn Bhd adalah milik penuh syarikat Padi Beras Nasional Bhd(Bernas). Kedua dua syarikat ini adalah berstatus bumiputera dimana Syed Mokhtar Bukhari adalah pemilik bagi kedua-dua syarikat ini. Antara bukti bahawa syarikat Jasmine Food Corporation adalah milik Padi Beras Nasional Bhd(Bernas) adalah:(baca perenggan ke-12)
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2002&dt=0701&pub=Utusan_Malaysia&sec=Korporat&pg=ko_01.htm

Antara bukti lain yang boleh diberi adalah berdasarkan pemeriksaan no.pendaftaran syarikat mereka.
1.295514-U PadiBeras Nasional (Bumiputera)
2.162356H Jasmine Food Corporation Sdn Bhd (Bumiputera)
3.81671 K Jasmine Rice Products Sdn Bhd (Bumiputera)
4.19591-K Jasmine Rice Mill Tunjang Sdn Bhd (Bumiputera)

Padi Beras Nasional(Bernas) yang dimiliki Syed Mokhtar Bukhari juga memegang beberapa syarikat beras yang lain iaitu:
1.Jasmine
2.Era Bayam
3.YHL holding
Buktinya adalah sila baca perenggan ke-12:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2002&dt=0701&pub=Utusan_Malaysia&sec=Korporat&pg=ko_01.htm

Antara beras yang banyak menyumbang kepada bumiputera Islam mangsa banjir, cacat, sakit, orang tua, yatim piatu, kanan-kanak yang memerlukan bantuan hidup dan sekolah adalah dari beras Faiza. Sokong juga beras keluaran Faiza yang sentiasa membantu bangsa melayu!

1.Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari telah membina Yayasan al-Bukhary yang ditubuhkan pada Mac 1996 untuk membantu golongan miskin, khususnya dalam bidang pendidikan.

2.AlBukhary International University adalah university bagi orang Islam sahaja yang berpusat dikedah iaitu 100% penajaan biasiswa kepada semua pelajar yang belajar disitu. Bermakna yuran belajar semua pelajar adalah dibawah tanggungan Tan Sri Syed Al Bukhary.

3.Hingga kini, Yayasan al-Bukhary telah membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktiviti keagamaan, kebudayaan dan pendidikan.

4.Yayasan ini bukan sahaja menghulurkan bantuan kepada pendudud negara ini, malah juga negara-negara Pertubuhan Persidangan Islam (OIC).

5.Antara projek besar yang dijalankan adalah pembinaan Kompleks al-Bukhary bernilai RM400 juta di Kedah. Kompleks itu memainkan peranan sebagai pusat yang lengkap dengan pelbagai kemudahan seperti masjid, pusat perubatan, pusat komuniti, rumah anak yatim, akademi khas bagi warga tua dan pusat pengajian tinggi.

6.Yayasan ini juga membangunkan Muzium Kesenian Islam Malaysia di Kuala Lumpur yang bernilai RM100 juta. Bangunan empat tingkat itu adalah muzium pertama di rantau Asia Pasifik yang memaparkan hasil seni Islam.

7.Yayasan al-Bukhary juga membina 16 buah masjid di serata negara.

8.Terdahulu pada tahun 2000, Yayasan Al-Bukhary mendermakan sejumlah RM7.75 juta kepada Oxford Centre for Islamic Studies, iaitu pusat pengajian Islam yang terkenal di serata dunia.

9.Pada November 2007 pula, Yayasan Albukhary telah menaja lebih 30 pelajar ke Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

10.Yayasan Al-Bukhary pernah terlibat dalam menyumbang RM3 juta kepada Tabung Kemanusiaan Lebanon bagi membantu meringankan penderitaan rakyat negara itu yang menjadi mangsa kekejaman Israel.

ANDA ORANG MELAYU ISLAM YANG MISKIN DAN MEMPUNYAI KEHIDUPAN SUSAH TETAPI ADA SEMANGAT BELAJAR YANG TINGGI? SILA APPLY DI:
http://www.albukharyfoundation.org/
http://www.aiu.edu.my/

p/s:ini baru sahaja jasanya yang kita ketahui, yang tidak diketahui pula bagaimana? Selama ini kita tidak kenal siapa dia ini kerana dia tidak suka setiap jasanya diwar-warkan dimedia. hanya Allah tahu kenapa dia diberi rezeki yang besar lebih dari mana mana Muslim yang ada di Malaysia ini. Kita beriman terhadap ketetapan Qada dan QadarNya. Dengan 1 share di profile anda, anda telah berjaya membantu membersihkan segala tohaman,hinaan terhadap Syed Mokhtar Bukhari ini. Jasa anda click share itu amat bermakna bagi semua Muslim di Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!