Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Monday 3 June 2013

RED BEAN ARMY ATAU RED ARMY?


Apakah makna sebenar jentera perang DAP yang dipanggil Red Bean Army?
Pertamanya, nama Red Bean Army (RBA) ini diberikan nama oleh Tony Phua sendiri tetapi ramai di antara kita tidak mengetahui apakah maknanya tiga perkataan ini.

Record sejarah banyak menulis tentang Red Army. Ada Japanese Red Army, Jerman dan yang paling menarik perhatian ramai adalah USSR Red Army yang dikatakan turut berjasa kepada Yahudi dalam membebaskan negara Jerman dari pemerintahan Hitler melalui Nazinya.

Dirungkap secara ringkas, di Malaysia ini puak DAP menggunakan istilah Red Bean Army bagi mencairkan makna sebenar tentera cyber mereka ke tahap yang tidak menimbulkan syak extreme terhadap usaha-usaha mereka dalam melancarkan perang saraf kepada kerajaan BN dan orang Melayu.

Penggunaan gelaran Red Bean Army tidak ada lansung dalam sebarang tatabahasa Cina, peribahasa atau kepercayaan Feng Shui kaum Cina dalam berpolitik tetapi kenapa ianya digunakan pakai istilah ini dalam peperangan cyber pihak DAP?

Jika di masa pemerintahan Hitler dan kekejaman Nazi terhadap yahudi...askar-askar Red Army dari Rusia dianggap sebagai penyelamat kepada rakyat Jerman dan Eropah terutamanya kaum Yahudi. Walaupun ada percanggahan pendapat tentang betapa besar jasa Red Army dalam membebaskan Eropah dari kengkangan Nazi namun nama Red Army memang telah terpahat di dalam lipatan sejarah sebagai salah-satu kuasa yang telah berjaya menewaskan Hitler.

Oleh itu, Tony Phua dan angkatan perang sarafnya memilih tiga perkataan Red Bean Army sebagai modul dalam menjalankan activiti-activiti menanam kebencian kepada kerajaan, sebaran fitnah dan penghasilan berbagai gambar-gambar palsu untuk memesong fakta. Kononnya tujuan sebenarnya mahu melantik diri mereka sebagai penyelamat kepada rakyat Malaysia namun hakikat jitunya adalah untuk melemahkan kaum Melayu dan UMNO.

Ambi lah tiga perkataan Red Bean Army dan dibuangkan perkataan BEAN itu maka terbukti lah bahawa tujuan istilah tersebut RED ARMY yang sebenarnya, adalah menjurus kepada tujuan untuk menjatuhkan kerajaan dengan cara moden iaitu melalui serangan-serangan minda di internet.

Red Army dari Rusia bukan sahaja dikatakan menolong Pakatan Barat (Western Alliance) dalam membebaskan Eropah dari Jerman Nazi tetapi jangan dilupakan bahawa dalam perjalanan menuju kemenangan tersebut, Red Army ini juga melakukan kekejaman kepada rakyat marhain Jerman dengan membunuh kanak-kanak, orang tua dan merogol perempuan-perempuan mereka.

Pintu Masuk Tugu Peringatan RED ARMY di Israel
RED ARMY Monument
Hari ini, terdapat tugu peringatan untuk Red Army ini dibina di Israel sebagai penghargaan  terhadap jasa-jasa mereka namun Israel seolah-olah menghalalkan cara salah anggota Red Army ini dalam menentang Jerman.

Ingatlah...bahawa gelaran yang diberikan kepada pasukan tentera cyber DAP ini bukan dipilih secara suka-suka atau rawak tetapi telah diteliti dan dinilai sepenuhnya dengan tujuan untuk merosakkan kerajaan yang sedia ada. Ini bermaksud, Cina DAP menganggap bahawa kerajaan Melayu UMNO dan komponen parti di dalam Barisan Nasional sebagai sama hinanya dengan Nazi yang dipimpin oleh Hitler. Penghinaan dan tanggapan ini lah yang cuba  disampaikan kepada penyokong-penyokong mereka, kepada orang-orang Cina bahawa orang Melayu di dalam negara ini sama jahat dengan Nazi Hitler.

Itulah tujuan sebenar kenapa nama kumpulan “cybertrooper” ini digelarkan oleh Tony Phua dan barisan pimpinan atasan DAP sebagai Red Bean Army. Perkataan kacang atau BEAN itu cuma berfungsi sebagai “commouflage” kepada niat jahat yang tersembunyi.


-SM-

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!