Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Friday 28 June 2013

Apa Sudah Jadi Pada Giant Selayang Mall?.....Bungkus Sudah.....

 
Giant di Selayang Mall telah gulung tikar akibat persaingan sengit diantara Giant dan Mydin yang terletak bersebelahan Selayang Mall . Nampaknya kuasa membeli Bumiputera Muslim telah dapat diterjemahkan dengan terbungkusnya Giant yang merupakan sebuah pasaraya besar!

Maknanya penduduk dikawasan Selayang Utama, Selayang Jaya, Bukit Aman, Selayang Heights, Bandar Baru Selayang, Sebahagian Kepong, Sri Murni, dan Sekitar Kuala Lumpur disempadan akan tertumpu kepada Mydin satu-satunya!

Minggu lepas Jeff Shaw (Giant) telah mengeluarkan kenyataan di New Straits times untuk membuka 500 mini kedai runcit di seluruh negara dalam masa 5 tahun. Ini mungkin ekoran, kesan rakyat diseluruh negara telah menampak kan satu pola perubahan dalam pembelian yang lebih tertumpu pada Tesco(Sime Darby), Mydin, KR1M, Runcit Az-zain, Runcit HalalMart, Runcit SRM dan banyak lagi rangkaian runcit milik melayu yang telah secara mendadak meninggalkan pasaraya Giant DAP.

SUMBER New Straits Times:
http://www.nst.com.my/latest/giant-hypermarket-to-open-500-mini-stores-1.305466?ModPagespeed=noscript

2 comments:

  1. x semestinya. mgkn ada sbb lain mnybabkan Giant Selayang tutup. mungkin seperti harga Mydin yang lebih murah dan promosi yang menarik dari Mydin. Tambah Mydin turut membawa promosi seperti kad Siswa 1 malaysia yang banyak memberikan diskaun pada pelajar IPT menyebabkan keunggulan Mydin sehingga tertutupnya Giants

    ReplyDelete
  2. Giant tutup kerana adanya speedmart di selayang baru selayang jaya taman bidara bandar baru selayang taman prima selayang yg mcm @#$%& pun ada speedmart? Lagipun lokasi selayang mall tu sendiri macam ................ parking susah gila. Kalau parking dalam pun nak kena caj rm1.00 parkimg merata rata MPS datang tarik kompoun.GIANT pulak lokasinya kat bawah ground floor....setakat 1-2 barang tu org gi kedai ali atau murugan la. Harga pun beza sikit jerk.
    Aku suspek ini isu lokasi dan persaingan semasa. Bukan isu boikot atau apa.kalaubkoramg tgk dan fikir apa persamaan NSK DAN MYDIN? 2-2 lokasi di luar.maksudnya mcm kedai biasa la. Giant selayang mall dlm shopping kompleks.sistem shopping kompleks mesti ada atm machine+bank+pos office+mcdonald kfc kalau perkara perkara ni diganggu guggat
    Jadi'ah seperti giant selayang mall!

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!