Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Wednesday 19 June 2013

THE STAR Sengaja Burukkan Imej Rosmah

Jika Datin Seri Rosmah dijadikan kontroversi kerana sering keluar di suratkhabar dan TV, lepas PRU beliau sudah banyak kurang. Banyak kerja-kerja amal dan kebajikan dilakukan tanpa perhatian media.

Semalam The Star menyiarkan iklan yang meletakkan Rosmah sebagai wanita paling powerful di Malaysia. Ini pasti menjadi buah mulut orang.

Dato Kadir Jasin pun rasa ada sesuatu yang tidak kena. Baca SINI. Kata Kadir, "The proclamation was made in a full-page anonymously placed advertorial". The Star enggan memberitahu syarikat Sendirian berhad yang menyiarkan.



Kenapa iklan yang bakal merosakkan imej Rosmah itu diterima? Apakah The Star tiada langsung kuasa untuk tolak iklan tersebut? Mengapakah Ketua Editor, Dato Wong Chun Wai yang lalang sengaja mengeluarkan iklan tersebut?

Pelbagai alasan boleh diberi dan antara alasan adalah mungkin sekali kerana duit dah diterima dan tak boleh buat apa-apa. Ini berlaku apabila pihak bawah dah buat commitment dengan client. Dipercayai di bahagian marketing ada banyak penyokong dan pengundi DAP. Kalau 93% cina undi DAP, probablity mereka undi DAP adalah 0.97 atau hampir 100%.

Selain Regina Lee yang kami ada sebut sebelum ini, ada ramai lagi pencacai Pakatan Rakyat dan hardcore DAP dan PKR dalam The Star. Berikut adalah nama-nama yang kami terima:

  • Managing Editor, June Wong. Dia merupakan apa yang boleh dikatakan Ketua Wanita Cabang The Star. Dia kini sedang melobi untuk jadi Group Chief  Editor 1 ekoran peninggalan Dato Wong Sai Wan.

  • Leanne Goh yang merupakan Group Chief Editor  2 dan ketiga bawah si lalang, Dato Wong Chun Wai.

  • Wong Siah Ping yang merupakan Chief Operating Officer of Star Digital Business. Ni yang melibatkan Star Online.

  • Martin Vendesan yang tidak lama baru-baru ini melancarkan kolumn baru. Dia adalah ahli PKR yang secara terbuka mencari ahli baru lepas 2008.

 Padanlah Rosmah dikenakan. Pasal banyak malaun dalam The Star. Ada banyak lagi nama yang kami akan siarkan. Kasi masa.

SUMBER : The Unspinner

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!