Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Thursday 20 June 2013

FLASH BACK - Kilang Bihun Jijik!


SOKONG:
1.Bihun Faiza
2.Bihun Jasmine
3.Bihun HPA

Admin tak pasti sama ada Kilang Bihun Beras Indah Sdn. Bhd. ini masih beroperasi atau tidak memandang ini kes lama . Apapun disini admin menyiarkan semula kes tersebut sebagai peringatan sekiranya anda semua masih ternampak akan jenama2 bihun ini .

Sedutan kes :

Syarikat ini yang dahulunya memproses bihun kotor dan tetap berdegil dan terus menipu masyarakat dengan beroperasi semula baru-baru ini walaupun telah diarah untuk menutup kilang pada tahun lepas. Untuk lebih mengelirukan pengguna, kilang tersebut mengeluarkan jenama yang baru sedangkan tapak premis dan bahan-bahan masih lagi yang sama tanpa ada sebarang perubahan.
Jenama-jenama yang baru ialah:
1.CAP MASJID
2.CAP NYONYA
3.CAP KRIS
4.CAP LAKSA KAMPUNG
5.CAP LAKSA SILAT
6.CAP JATI,
7.CAP KAPAL LAYAR
8.CAP SYAIRIAH
9.CAP CILI
10.CAP KETUPAT
11.CAP LANGSAT
12.CAP CABAI BURUNG
13.CAP BUNGA KANGKUNG
15.CAP CIK YATI
16.CAP PHOENIX

Amat sedih sekali bila KBBI yang memang sah milik penuh orang bukan Islam selalu mengeksploitasikan jenama-jenama berunsurkan keIslaman dan kemelayuan sedangkan KBBI sedikit pun tidak mengikut garis panduan yang ditetapkan oleh kerajaan. Lebih-lebih lagi tempat pemprosesan bihun ini betul betul bersebelahan kandang BABI. KBBI bukan sahaja di kunjungi oleh pemborong malahan lalat lalat serta tikus dari jiran sebelah turut rajin memberi kunjungan, bukan itu sahaja terdapat bau bauan didalam kilang bihun tersebut yang kami sedia maklum.

KBBI yang berkeluasan 4 hingga 5 hektar ini terletak bersebelahan kandang ternakan babi yang hanya dipisahkan oleh pagar yang tidak seberapa itu mengelirukan para pengguna dengan meletakkan tanda halal sendiri dalam tulisan jawi dan rumi yang tidak pernah diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Malahan permohonan untuk mendapatkan sijil pengiktirafan halal pernah ditolak oleh Majlis Agama Islam Pulau Pinang.

Baca dengan lebih lanjut :
http://kilangbihunberasindah.com/

http://www.myjakim.blogspot.com/

http://www.ridzalmersing.com/info-terkini/perhatian-kepada-pengguna-pengguna-islam-malaysia-terhadap-barangan-dari-kilang-bihun-beras-indah-kbbi-yang-masih-beroperasi-dan-menggunakan-tanda-halal-tidak-sah.html

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!