Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Tuesday 25 June 2013

Jihad Kami Jihad Berasas!Jangan Nak Bising-bising!Taknak Join,Pi duduk bawah buntot Guan Eng!

 
Yang mana lebih memudaratkan negara dan memberi impak negatif terhadap dalam dan luar negara? Yang manakah melanggar undang-undag dan tidak mengikut saluran yang betul? Adakah himpunan atau boikot?

1.Boikot ini tidak mungkin akan menghancurkan ekonomi. Kita masih berbelanja seperti biasa dan duit setiap bulan masih digunakan dalam negara ini. Perbezaannya hanyalah menukar produk A ke produk B. Cara kita sangat jauh dari keganasan, kerana kita bertindak melalui pembelian. Tidak perlu dizahirkan secara kasar, secara ganas, secara nyata. Kita juga menggunakan saluran yang betul dan tidak melanggar undang-undang yang ditetapkan.

2.Kesan positif boikot. Kelebihan positif lebih besar seperti dapat membantu peniaga melayu, dapat melahirkan jutawan melayu, hasil keuntungan melayu akan disalurkan melalui zakat. Ramai orang susah, cacat, miskin, kurang upaya, orang tua, yatim piatu dapat menerima bantuan zakat hasil dari keuntungan perniagaan yang bersumberkan duit kita. Barangan yang dibeli juga dijamin halal walaupun tidak mendapat halal jakim, kerana orang melayu ini dari kecil telah diajar cara-cara beristinjak, cara-cara menyembelih binatang, halal-haram tentang makanan yang boleh dan tidak boleh.

3.Kesan negatif boikot. Ekonomi orang cina akan jatuh merudum, mereka tidak dapat lagi memonopoli seorang diri. Persaingan antara melayu dan cina dapat dilihat. Dapat membongkar perniagaan ali baba dimana cina menggunakan orang melayu dalam penggunaan status bumiputera terhadap perniagaan mereka. Mereka tidak dapat lagi melaburkan keuntungan perniagan mereka pada pembuatan tokong, perjudian, kedai arak dan banyak lagi benda haram.

4.Tahukah anda apabila kita boikot syarikat cina dan sokong syarikat melayu yang dahulu nya kecil, apabila sokongan kepada syarikat orang melayu diberikan, syarikat orang melayu ini akan membesar dan bertambah. Apabila syarikat melayu membesar dan bertambah, syarikat melayu ini akan memerlukan pekerja kilang yang lebih ramai. Jadi, peluang kerja untuk orang melayu akan bertambah dan sentiasa ada.

5.Kenapa kita berfikiran sempit bahawa, kalau boikot syarikat cina, maka hancur lah orang melayu kerana tidak ada pekerjaan. Anda tidak tahukah bawaha syarikat produk orang melayu sangat banyak tetapi mereka adalah usahawan kecil yang tak berjaya kerana tidak diberi sokongan.

6.Bila tidak diberi sokongan, tiadalah untung besar, bila tiada untung besar, produk mereka tidak dapat ditambah baik kualiti nya kerana kekurangan modal. Research and development of product memerlukan dana dan modal yang besar untuk menambah baikan kualiti iaitu hasil dari keuntungan. Hujjah pekerja melayu dibuang kerja dan tidak ada pengganti syarikat lain adalah kerana tidak faham akan asas ekonomi dan perniagaan

7.Boikot ini juga bukanlah boikot membuta tuli. Boikot ini tertumpu kepada barangan yang mempunyai pilihan. Kalau tidak ada pilihan terpaksa lah kita beli sementara kita dapat penggantinya. Boikot tidak perlulah sampai memudaratkan diri atau dengan merendahkan IQ sendiri sehingga bertanyakan soalan:

"Habis spender melayu sapa buat? Handphone Melayu sapa buat? Laptop Sapa buat. Macam ni kena bogel and duduk hutan lah jawabnya".

8.Orang-orang seperti ini mempunyai daya fikiran yang kurang cerdik pada tahap tekanan mentalnya sangat tinggi. Kegagalan menuntut ilmu atau malas berfikir secara teliti akan membuatkan tahap IQ melonjak menjadi bangang tanpa batasan sekaligus membuatkan fungsi otak berfikir dengan tidak menggunakan logik, rasional mahupun fakta.

2 comments:

  1. sokong 100%..kt tpt sy dia siap ckp klau "u ckp sama allah..allah x balas pn..tp bila u ckp sama saya saya terus jawab..kurang ajarr kann.." apa dia igt rezeki tu dia yg bagi ker..

    ReplyDelete
  2. Pak Arab Hidung Kembang21 July 2013 at 12:07

    Dah dia tahu hang tu bongok anak haram..sebab tu dia boleh ckp kat hang..kt org lain dia x ckp pun.

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!