Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Thursday 20 June 2013

BOIKOT Saudi Frozen Food (AliBaba)

 
Pada tahun 1988, Tan Khang Khim telah menyertai Syarikat Saudi Frozen, dimana pada masa itu syarikat ini bukanlah miliknya lagi dan syarikat ini adalah milik orang lain dimana ia adalah pengedar dan pemilik tunggal dalam pengimport barang makanan beku seperti daging, ayam, ikan, sayur dan banyak lagi dari luar negara ke Malaysia.

Pada tahun 1992, Tan Khang Khim telah menubuhkan Sinaria Corporation Berhad dengan bertujuan untuk membeli dan mengambil alih syarikat Saudi Frozen. Apabila Sinaria Corporation Berhad telah berjaya ditubuhkan dan membeli syarikat Saudi Frozen, Tan Khang Kim pula menukar nama syarikat itu menjadi nama baru iaitu dari Saudi Frozen ke Perusahaan Saudee Sdn Bhd.

Setelah menukar nama syarikat menjadi nama syarikat berbahasa melayu, Tan Khang Kim juga telah meletakkan pemilik bagi anak syarikat Saudi Frozen yang dibelinya iaitu seorang bumiputera sebagai satu strategi perniagaan. Kelebihan meletakkan pemilik seorang bumiputera akan mendapat banyak keistimewaan perniagaan bagi Tan Khang Khim.

Jika kita periksa di jabatan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), pasti sekali jabatan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) akan menunjukkan bahawa pemilik syarikat Saudi Frozen ini adalah seorang bumiputera dan ini adalah benar. Tetapi pada hakikatnya syarikat Saudi Frozen ini adalah duduk dibawah dan anak syarikat cina iaitu Sinaria Corporation Berhad, seterusnya mengesahkan bahawa syarikat produk Saudi ini adalah milik cina.

Kepada pengguna yang tidak dapat melihat tulisan gambar. Sila Zoom dengan tekan:
"button CTRL dan button +" untuk besar..
"button CTRL dan button -" untuk kecilkan semula..

SUMBER1: Click Products
http://www.sinariacorp.com/

SUMBER2:
http://in.reuters.com/finance/stocks/officerProfile?symbol=SINC.KL&officerId=1421791

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!