Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Wednesday 19 June 2013

Turunkan Harga Kereta 30% Kasi Ajar Syarikat Used Recond DAP!


SUMBER : PecahPalakMikir

Pada pasca PRU13 kita boleh melihat bertapa beria-ianya puak-puak DAP PAS PKR, mengharap harga kereta diturunkan sehingga 30%. Malah ini agenda dan manifesto Pakatan Rakyat. Hinggakan Rafizi menunjuk kononnya cukup bijak harga diturunkan secara mendadak.

Jadi kenapalah Najib Razak harus turunkan secara berperingkat? Turunkan sahaja secara mendadak sehingga 30%, dan lepas ini kita dapat melihat bank akan menurunkan kadar harga semasa loan bagi kereta terpakai dan recond diturunkan sama dengan 30%, bagi menyeimbangkan nilai kereta baru.



Selepas itu kita lihat berapa ramai dealer kereta terpakai dan recond gulung tikar kerana sebelum harga turun, mereka menggambil kereta lebih tinggi. Jika kereta baru turun 30% bermakna harga kereta recond dan terpakai diambil sebelum turun harga akan mengelami 30% susut nilai boleh diloan berbanding harga mereka laburkan. contoh:

Beli harga RM100 000
TETAPI SELEPAS PENURUN HARGA OLEH KERAJAAN
Kereta terpakai atau recond hanya dapat loan RM70 000.
RM70K termasuk insurance dan lain-lain menyebabkan syarikat Used/Recond car kerugian hampir 40k setelah campur dengan kos-kos lain. Lepas itu barulah puas hati dengan idea Anwar Ibrahim, yetak?

Tak cukup dengan itu, lepas ini boleh kita lihat berapa ramai pengguna yang memiliki kereta terpaksa berkerugian lagi 30% dari nilai semasa dan terpaksa tambah duit hingga 30% jika mahu tukar kereta. Malah kita akan lihat berapa ramai yang beli kereta sebelum penurunan harga oleh kerajaan terpaksa tunggu dan pakai kereta sampai habis hutang kerana baki hutang kereta mereka tidak dapat mengejar nilai semasa di pasaran.

Ha ini baru puas hati termasuk juru jual yang basic gaji rm800 makan basic je laaa. Kerana mereka boleh berharap pembeli yang tidak trade-in kereta sahajalah.

Amacam kalau dah suka mari kita cuba dan lepas ini boleh lihat siapa hendak melatah dan menagis tidak berlagu?


No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!