Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Sunday, 2 June 2013

SIAPA TINDAS SIAPA?


Cukuplah lebih 50 tahun Melayu sendiri ditindas secara senyap.DEB disabotaj,produk bumi dan perniagaan melayu dibunuh secara senyap oleh kartel dan pemborong cina. Usaha kerajaan membantu peniaga dan usahawan bumiputra gagal bukan kerana orang melayu tidak tahu berniaga atau menghasilkan produk bermutu tetapi mereka ini disabotaj dan dibunuh secara kaedah baling batu sembunyi tangan.
Kemudian DEB diserang kononnya hanya mengkayakan golongan tertentu,melayu dipersalahkan ,kerajaan dipersalahkan tetapi didepan mata yang lebih kaya dan menguasai ekonomi adalah cina.Kenapa jadi sebegitu rupa? Anda tahu?
Melayu hanya berfikiran dan mengambil jalan mudah kononya kaum cina hanya berminat untuk menguasai ekonomi , politik akan terus dipegang oleh orang melayu,namun sangkaan itu ternyata meleset dan senarionya akan dan sedang berubah.

IMG-20130508-WA0028
Pisau perhatikan sejak terlepasnya Anwar Ibrahim, semasa dan selepas PRU ke 12 membuktikan pihak kaum Cina sedang mengasak habis-habisan untuk turut sama menguasai politik negara ini.Masih ingatkah ucapan Anwar Ibrahim yang mahukan konsep sama rata dan perjuangan DAP Malaysian Malaysia.
Cukup banyak bukti menerusi laporan blog dan media seperti Malaysiakini ,Suara Keadilan,Harakah Daily & Malaysian Insider,blog Lim Kit Siang,blog Lim Guan Eng khususnya berbahasa Inggeris dan Cina yang mempromosi sentimen mahukan kuasa politik. Mesej yang boleh dibaca ialah banyak kalangan kaum Cina sudah tidak berpuas hati dengan sekadar menguasai ekonomi?
Persoalannya apakah yang akan berlaku jika kaum Cina juga menguasai politik dan di mana kedudukan Melayu nanti?Pisau persoalankan ini supaya anda merenungi nasib untung kita semua lebih-lebih lagi kedudukan Melayu kini makin kritikal akibat berpecah belah akibat berbeza fahaman politik.
Cuba anda perhatikan,pelbagai isu dimainkan berkenaan orang melayu oleh parti chauvanist cina,malah paling menyedihkan semuanya mahu di persoalkan termasuk yang termaktub didalam perlembagaan negera.
Anda harus sedar,walaupun pada masa sekarang orang melayu menguasai politik di negara ini,tetapi hakikatnya kaum cina lebih berkuasa kerana penguasaan kek ekonomi yang melebihi 81% jauh sekali dengan pegangan ekonomi oleh bangsa melayu.
Ya,mereka mempersoalkan DEB,tetapi hakikatnya kaum Cina yang paling banyak menikmati hasil daripada DEB.Dasar Ekonomi Baru telah memberikan kouta 30% kepada bumiputra(yang ternyata hanya mampu mencecah 19% sahaja) walhal penguasaan lebih 70% terus dinikmati oleh golongan usahawan cina yang sudah lama berakar umbi sejak dulu lagi.Mereka mewujudkan jaringan pembekal dan pemborong yang mendudui hierarki teratas dalam perniagaan.
Pemborong dan pembekal bahan mentah dikuasai oleh mereka.Bayangkan jika jumlah kos projek kerajaan bernilai RM100juta bahan mentah dan kos operasi hampir mencecah 85% daripada nilai kos projek,siapakah yang banyak mendapat kelebihan dari nilai kos projek kerajaan?
Melayu dalam keadaan dihimpit ,didesak dan di tekan didalam ekonomi,pendekatan kerajaan membantu usahawan melayu dianggap tongkat,Yang memuskilkan Pisau kenapa syarikat syarikat besar konglomerat milik bangsa cina diselamatkan oleh kerajaan yang terasnya Umno didiamkan saja dan tidak dianggap sebagai tongkat.Tidak ada pula disebut oleh bangsa cina kerajaan Umno bantu.
Malah penerima geran bantuan kerajaan dalam pelbagai cabang ekonomi dikaut oleh bangsa cina,pergilah kemana mana kementerian dan agensi kerajaan dan tanya siapakah penerima geran paling besar dan banyak. Jawapannya adalah bangsa cina.Geran bukan pinjaman…dapat duit buta buta dari kerajaan beb!
Usahawan bukan melayu mendapat bisnes monopoli seperti gula sejak merdeka oleh Kwok Keng Kang ,Binariang,Maxis Ananda Krishnan,Stesen janakuasa oleh kumpulan YTL & Berjaya group dan sebagainya sehingga menjadi kaya raya dan mengaut kekayaan mereka bernilai berbillion ringgit ke luar negara,namun ia masih “tidak apa” kerana mereka bukan MELAYU!.
Kenapa seorang usahawan seperti Tan Sri Syed Mokhtar dipersoalkan? Apa saja yang cuba disentuh oleh usahawan ini akan dituduh kononnya milik Umno dan kroni! Sedangkan tidak ada sesiapa yang berani sebut Lim Guan Eng melobi agar kroninya menguasai pelabuhan Pulau Pinang.Kerana apa? Ya! Sebab bangsa Cina!
Bayangkan jika usahawan Melayu cuba menceburi perniagaan yang dikuasai oleh usahawan Cina ia akan diboikot sampai gagal malah kaum melayu sendiri juga tidak membantu membeli. Jika ada usahawan bukan Melayu menguasai bisnes seperti pengedaran produk halal, yang melibatkan pasaran orang Islam,kain tudung kepala,sejadah itu dianggap biasa.
Berapa peratuskan CEO berbangsa melayu didalam sektor swasta?Tidak sampai 15% peratus CEO berbangsa melayu! Penguasaan Cina dalam syarikat-syarikat swasta dan persendirian selain mengutamakan pekerja kaum itu juga bukan isu. Malah iklan temuduga juga meletakkan syarat “kebolehan berbahasa mandarin” menjadi syarat utama menjadi diskriminasi terang terangan,Pada masa yang sama majoriti Melayu di sektor awam makin hebat dipersoalkan malah terus diperlekehkan.Namun masih melayu mengambil sikap “tidak apa”
Pisau rasakan ada satu sifat yang agak pelik didalam perangai orang melayu,hendak dikatakan dangkal tidak pula.hendak dikatakan tak nampak tidak pula,hendak dikatakan tidak melihat dan mendengar tidak pula.Jadi apa yang tak kena dengan bangsa melayu ni? Adakah orang melayu malas berfikir mengunakan otak sepenuhnya,barangkali hanya mengunakan fungsi otak untuk berhasad dengki dan jika melihat bangsa sendiri naik akan ditarik turun dan ditikam sampai mati!
Apa yang tak kena sebenarnya dengan orang melayu ni?
Justeru begitulah kebijaksanaan kaum Cina membuat percaturan untuk menguasai ekonomi dan politik. BN menang pun Cina untung,Pakatan Haprak menang cina untung jugak.Sebelah sini dia pau,sebelah sana pun dia pau, kedua belah kena pau,yang akhirnya melayu jugak ditengah tengah menjadi dungu diperbodohkan.Dalam mereka mengeluh dan merintih, mereka terus kaya dan berkuasa. Kouta untuk bumiputera mahu dihapuskan tetapi kouta yang sedia ada untuk mereka mahu terus dikekalkan.
Ingatlah,kaum Cina tidak sampai 30% peratus penduduk negara ini tetapi menguasai 81% kek ekonomi,dasar kerajaan yang terbuka, membolehkan kaum Cina terus melonjak dan berjaya. Masyarakat Cina mempunyai simpanan wang yang banyak berbanding kaum lain dan itulah antara asas kekuatan ekonomi kaum itu.
Nak jadi tuan harus berduit tak gitu,melayu tak ada duit,siapa yang mempunyai ketuanan sebenar di Malaysia ini?
Cuba anda bayangkan seketika jika Melayu lenyap kuasa politik apabila Pakatan Haprak menjadi kerajaan ketika itu Anwar Berahi menjadi PM,TPM adalah Lim Guan Eng. Jika berlaku sesuatu terhadap Anwar,siapakah penganti beliau?Guan Eng?
Sebelum ini ramai yang tercari cari satu direktori produk muslim. Syukur alhamdulilah ada saudara kita yang mengambil inisiatif untuk membangunkan database usahawan bumiputra dan muslim.
Pisau berada disekitar Tambun,Ipoh dan Simpang Pulai tak sangka kesedaran rakyat diluar sana untuk membeli produk bumi cukup kuat. Sangkaan Pisau sentimen ini hanya diruang maya ternyata meleset apabila ada yang bersungguh sungguh tidak akan sesekali berbelanja membeli produk atau ke kedai cina rasis.

SUMBER: SINI!

ADMIN PERCAYA BAHAWA RAMAI SILENT SUPPORTERS KAT LUAR SANA!SEMOGA ALLAH MELINDUNGI ANDA DAN KITA SEMUA!

No comments:

Post a comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!