Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Saturday 8 June 2013

GOOI AND THE FAMILY!

Kaum Cina Malaysia Sudah Semacam Yahudi di Amerika Syarikat


Ahli Parlimen Alor Setar, Gooi Hsiao Leung, membuat laporan polis ke atas Perdana Menteri Keempat, Tun Dr Mahathir Mohamad atas alasan perkauman berkaitan komen yang kononnya “unfair attack” ke atas kaum Cina.
Sekarang ini kaum Cina di Malaysia umpama yahudi di Amerika Syarikat. Tidak boleh dibuat sebarang komen atau kritikan membabitkan mereka kita akan berhadapan dengan pelbagai bentuk serangan dari media massa dan media sosial, laporan polis dan juga mungkin tidak lama pemboikotan barang-barang yang ada kena mengena dengan mereka yang mengkritik kaum Cina.
Setiap kritikan atau analisis yang menunjukkan kaum Cina tidak bersama BN dan kerajaan akan dianggap perkauman dan cuba menjejaskan keharmonian hubungan antara kaum di negara ini.
Bagi sesiapa yang ingin memahami cara kaum Cina di Malaysia sekarang menunjukkan kekuatan lobi mereka bolehlah  ambil iktibar daripada strategi Yahudi di Amerika Syarikat. Luangkan masa membaca buku They Dare To Speak Out oleh Ahli Kongres Paul Findley.
Beliau menceritakan bagaimana pelobi yahudi di dalam kerajaan dan pembangkang di Amerika Syarikat berkerjasama membelasah sesiapa sahaja yang mengkritik Israel, Yahudi atau menyokong Palestin. Mana-mana ahli kongres yang menyokong isu Palestin atau mengkritik Israel akan dilabel sebagai anti-Yahudi. Seterusnya kumpulan ini akan menghantar surat kepada penyokong-penyokong ahli kongres ini bagi memburukkan ahli kongres terbabit. Kumpulan ini juga akan mengecam mana-mana penyumbang dana kepada ahli kongres terbabit sebagai penyokong anti Yahudi.
Masyarakat Cina di Malaysia sudah mula mencontohi perangai Yahudi Amerika Syarikat. Pantang ada kritikan dan komen mengenai komuniti mereka maka orang tersebut dianggap anti Cina, anti perpaduan dan cuba menggugat keharmonian negara.
Berapa banyak laporan ke atas Tun Mahathir, Perkasa, Ibrahim Ali, malah  portal Mykmu.net sendiri atas dakwaan cuba mencetuskan kekacauan perkauman hanya kerana mengkritik kaum Cina. Apakah kaum Cina terlalu besar sehingga tidak boleh dikritik dan ditegur? Dalam masa yang sama mereka memboikot apa sahaja produk yang ada kena mengena dengan tokoh-tokoh Melayu.
Khabarnya Petron Malaysia pun menjadi mangsa kononnya kerana anak Tun Mahathir di dalamnya. Hanya kerana mereka menjalankan kempen dalam bahasa Mandarin tidak bermakna ia bukan perkauman.
Siapa sebenarnya yang merosakkan hubungan antara kaum di negara ini? Mereka yang memperjuangkan sau sekolah, satu bahasa atau kumpulan yang mahukan sekolah Cina dan Bahasa Mandarin diperkasakan dan diletak setaraf dengan bahasa kebangsaan? Siapa yang perkauman, mereka yang mahu diiktiraf sijil-sijil yang membabitkan sistem peperiksaan dalam bahasa Mandarin atau mereka yang mahukan semua anak Malaysia menggunakan sistem peperiksaan kebangsaan?
Tun Mahathir hanya menulis fakta bahawa 80% yang hadir di perhimpunan Black Out 505 di Kelana Jaya adalah dari kaum Cina. Ini Fakta yang tidak boleh dinafikan. Ini juga yang terjadi dalam pilihan raya lepas, 97% kaum Cina menyokong DAP. Jadi mengapa fakta dianggap perkauman?
Apakah tidak betul bahawa kaum Cina ingin menukar kerajaan BN kerana tidak berpuas hati dengan dasar perkongsian kuasa dan kaedah agihan kekayaan yang dibuat oleh BN?  Mereka mahukan ekonomi dan kerajaan, ini fakta!
Jangan cakap soal kononnya kerajaan BN rasuah dan sebagainya. Siapakah yang paling kuat memberi rasuah di negara ini? Budaya kaum mana yang paling banyak memberi rasuah? Rasuah hantu, rasuah penjaga neraka, rasuah tok nenek moyang dan macam-macam lagi. Bacalah sejarah tradisi setiap kaum dan lihatlah kaum mana yang paling banyak menceritakan kaedah mengelak pembalasan tuhan, dewa dengan cara mmeberi rasuah makanan dan sebagainya.
Mereka hanya bercakap soal rasuah bila orang Melayu memberi rasuah lebih besar daripada mereka. Untuk bersaing orang Melayu sanggup kurang untung untuk beri rasuah yang besar. Kerana mereka gagal bersaing sekarang maka mereka menjadi anti rasuah.
Memang benar kita perlu bersih dan bebas rasuah. Ini yang kerajaan terus lakukan. Tapi untuk menyatakan bahawa ohhhh kami tidak sokong BN sebab BN rasuah. Ini alasan “kepala babi sahaja”. Dalam Pakatan juga penuh rasuah sejak memegang Selangor selama lima tahun lalu.
Pemimpin UMNO dalam kerajaan jangan takut sangat dengan taukey-taukey yang makan kedua-dua belah pihak ini. Kalau perlu pancung sahaja bisnes mereka ini.

By (MYKMU)

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!