Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Friday 5 July 2013

Diskriminasi Terhadap Produk Melayu Bumiputera.....

1.Gardenia dan Tepung Cucur Adabi diletak sebelah arak dan tin babi di pasaraya The Store DAP, adik kepada pasaraya Pacific dan Billion DAP.



2.Letak Produk Bumiputera di Bahagian Yang Sukar Dicapai. 
Inilah teknik perniagaan dan manager pasaraya cina DAP. Adakah ini semua tidak disengajakan? kenapa tidak ada 1 pun barang bumiputera di pasaraya Giant DAP ini meletakkan barang bumiputera di rak tengah atau sedikit bawah? kenapa mesti letak di tempat paling atas? adakah produk ini adalah produk baru?

Salah satu produk bumiputera yang telah menempah nama selama berpuluh tahun dan telah berjaya adalah Kopi Hang Tuah dan juga Jenama Faiza, tetapi produk-produk bumiputera ini tidak dapat bersaing secara sihat. Mungkin anda hendak mengatakan ada beberapa produk bumiputera memang di rak atas dan ada yang di rak bawah atau tengah, dan ini seperti perkara biasa... tapi ini lain, admin FF check kesemua produk bumiputera telah WAJIB mereka letakkan di rak paling atas.

Melayu tidak dapat berjaya dalam perniagaan produk bukanlah disebabkan melayu malas, melayu bodoh, atau melayu tidak tahu berniaga dan barang melayu tiada kualiti.. tetapi sebenarnya atas tindasan cina komunis DAP tiga bintang edisi zaman moden terhadap bangsa melayu yang telah dilakukan selama bertahun-tahun lamanya.

Bangsa cina komunis DAP kiasu tiga bintang edisi zaman moden ini jugalah yang telah banyak membunuh banyak produk bumiputera yang sebenarnya produk itu mempunyai kualiti yang tinggi dan boleh menempah nama serta mendapat nama didalam pasaran, tetapi atas sikap cina komunis DAP kiasu tiga bintang edisi zaman moden inilah yang membuat penindasan secara halus yang tidak mahu bersaing secara sihat.


3.Sorok di Belakang/Celah-celah Produk Lain.
 

2 comments:

  1. Macam mana pasaraya-pasaraya ni amik produk bumiputra, adakah secara consignment (pengeluar letak barang, penjual dapat komisen tak perlu keluar modal) atau dibeli (penjual kena bayar tunai atau kredit).
    Saya rasa mungkin mereka paksa letak secara consignment, jadi mereka tak perlu beli. Jual aje dapat komisen. Jadi kalau produk bumiputra ni tak laku, mereka tak rugi.
    Kalau dibeli, nak tak nak, mereka kena jual untuk habiskan stok. Kalau tak, tak balik modal.

    ReplyDelete
  2. Silap ni.. Pembetulan.. Setiap rack level ada cas bayaran.. bergantung kepada pemintaan si empunya product itu.. kebiasanya bayaran paling tinggi di eye level rack.. sebab company den jual product.. x nk bayar kos itu.. so barang kat bawah or atas sekali.. ini semua marketing strategy la..

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!