Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Monday 8 July 2013

[VIDEO] "Haram Beli/Minum Ribena" - UAI

Ustaz Azhar Idrus telah mengharamkan meminum atau membeli Ribena dari syarikat GSK di Malaysia milik DAP kerana mengandungi alkohol.

Beliau juga mengesahkan perkara ini yang diambil dari keny
ataan pencipta asal bagi air Ribena di Birmingham ini bahawa sah didalam air syarikat GSK dimana DAP menguasai syarikat ini adalah mempunyai Alkohol.

Apa kata anda?


VIDEO


Klik SINI Untuk Subscribe BBCDrasmi di Youtube

6 comments:

  1. 'Sokong kenyataan Ulama Malaysia dari Ustaz Azhar Idrus bahawa air Ribena DAP haram diminum dan dibeli.'

    Haram tahap mana tu? Haram macam makan babi atau haram macam pangkah atau sokong BN? Aku takde masalah nak sokong kalau betul ada kandungan alkohol dalamnya, dan aku takde masalah nak boikot barangan peniaga Cina walaupun Cina MCA. Tapi pendekatan kita biarlah pro sikit (selama ini pun aku cukup puas hati dengan korang kat sini). Jangan sebab sorang ustaz cakap 'haram' kita terus setuju. Kalau Ustaz Kazim cakap halal pulak macam mana? Di mana perlu kita sandarkan kepercayaan kita? Apa pula peranan JAKIM?

    Admin dah buat research? Kalau google 'Ribena' pun boleh lihat sudah lama diperkatakan oleh pengguna.



    Mungkin tindakan yang kita akan ambil ialah jauhkan Ribena dari senarai keperluan kita jika benar syarikat DAP yang usahakannya, tapi elakkan menjatuh hukum haram dan halal sewenang2nya...

    ReplyDelete
  2. @Qalam Qabut Ada benarnya kritikan Saudara mengenai perkara ini.Sememangnya isu Halal dan Haram perlu diambil serius dan dikaji terlebih dahulu.....Kami di BBCD sentiasa mengambil kira kritikan sedemikian untuk dibincangkan.Dengan ini kami di BBCD ingin menyatakan rasa kesal kerana terlepas pandang akan perkara ini dan kami ingin memohon maaf kepada semua pihak mengenai kenyataan di atas.Kami akan mengubah artikel ini menjadi sati topik perbincangan.



    Terima Kasih

    ReplyDelete
  3. Shahir Scootie10 July 2013 at 04:09

    Bro Qalam, aq rasa ini reverse psychology je.. fahami tersurat dan yg pentingnya isi tersirat artikel neh.. hehe..

    ReplyDelete
  4. @Shahir Scootie - Mungkin jugak, tapi kena tengok tempat, tengok topik jugak. Lagi pun bukan kat sini kita nak sindir-menyindir sesama kita. Memang aku serius sokong web ni sebab ia perjuangkan jihad ekonomi kita terutamanya dalam mencari makan minum yang halal dan suci, biar jiwa dan raga kita suci dari kotoran, biar ilmu dan amal kita mantap dan diterima Allah.


    Satu cadangan untuk admin: Harap dapat nyatakan tarikh kemaskini atau versi BBCD Kit itu.

    ReplyDelete
  5. Shahir Scootie11 July 2013 at 12:21

    @Qalam Qabut - aku setuju dgan ko. admin ni pun satu hal,, update la list tu.. gerak kan punggung.. haha

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya ada tertulis dalam kit tu....dibahagian paling bawah...keluaran July 2013....di website kami juga ada dinyatakan tarikh list itu di update di panel sblh kanan....

    list di update setiap bulan....jadi digalakkan untuk sentiasa download list terbaru setiap bulan....insyaallah,bulan ogos ini akan kami publish list terbaru.....

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!