Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Wednesday 24 July 2013

SOKONG Mee Segera Melayu,BOIKOT Mee PAMA


SOKONG!BOIKOT!
✓ Adabi Mi Segera✘ Mamee
✓ SajiMee Segera✘ Ruski
✓ Agromas Mi Segera✘ Cintan
✓ Faiza Bihun Segera✘ Vits
✘ Salam Mie
✘ Mi Sedaap
✘ Maggie
✘ Pama


Didalam sistem Jakim sudah buat pengesahan bahawa produk ini memang tidak ada dalam senarai halal. sila periksa sendiri dengan taip "mi Pama atau mi bak kut teh" di laman web ini:
atau 


Dan didalam Malaysia memang ada beberapa badan dan syarikat pengeluar halal, dan syarikat-syarikat ini bukan lah dari halal Jakim. ianya syarikat swasta halal yang kita tidak tahu dari mana. Jakim tidak pernah mengakui halal mereka ini. Jakim hanya boleh mengambil tindakan, jika menggunakan halal yang tidak di daftarkan dan halal palsu. Halal mi pama ini bukanlah halal palsu, cuma halal yang diambil dari syarikat swasta yang didaftarkan entah siapa pemilik dan kaedah halal mereka.
Kenali Logo Halal - Sumber


1 comment:

  1. maaf mungkin awk perlu check semula sblum bgi kenyataan..utk bihun PAMA tu disenaraikan dapat kelulusan dlm http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/senarai-permohonan-luar-negara-yang-diluluskan bilangan ke-11...jenama ruski pun ada pada bilangan ke-36..mi sedap bilangan ke-48..dan lain2 produk ada kt situ...dan kalau awk tgk semua produk tu bukan produk org cina..mostly dari thailand ataupun jawa..

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!