Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Saturday 20 July 2013

[TIPS] - Taukeh Sorok Minyak...Kasi hentam!

Minyak Saji telah disorok oleh pengusaha peruncit cina berikutan fenomena mendadak orang melayu yang hanya memilih untuk membeli minyak Saji, Alif, Adela, Tiara dan Cap tiga udang(paket). Tetapi taktik mereka tidak menyorokkan sepenuhnya kerana apabila ditanya mereka akan cakap "ada maa, tapi di belakang, sikijap yaa"..

Pengusaha peruncit cina ini tahu akan padah yang menanti jika pembeli membuat aduan di KPDNKK yang boleh membawa penangkapan serta serbuan yang mengakibatkan penjara 3 tahun dan denda RM250K di bawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

Jadi sehubungan dengan ini, diminta seluruh pembeli minyak saji, membuat sedikit gertakan atau ugutan pada peruncit cina dengan memberi seperti amaran:

1."apek,minyak saji mana, ada sorok ka?"
2."apek,saya dengar you punya kedai ada sorok minyak, betul ka?"
3."apek,you tak ada minyak saji ka? takpa lah, saya tak mau minyak lain, saya pergi kedai lain la"
4."apek you tau ka ada kedai cina lain, sudah kena tangkap sebab sorok minyak, lagi kena mahkahmah skarang.. pening woo, eh you punya minyak semua ada ka? Saji mana?"
5.tambah lain-lain ikut kreatif masing-masing

Selalunya selepas dibuat sedikit gertak, mereka akan pergi mengambil minyak saji yang disorok itu.

1 comment:

  1. Sebelum ramadhan aku dah kena di kampung mertua aku.sama minyak saji.cuma ada 2 kedai...satu melayu dan satu lagi kedai cina..aku dgn penuh semangat pegi kedai melayu..tanya minyak masak saji..budak pompuan tu kata kita memang tak ambil brand tu..nak je aku taji budak tu..pegi lak kedai apek..apek cakap itu brand dah habis..sudah lama juga supplier tak hantar..lagi sekali aku rasa mcm nak taji org..sabar habis aku..suka tak suka kena pegi ke bandar sbb nak beli brand saji dan lagi 3 barangan lain..kalau org pompuan dah confirm give up..walaumacam mana pun aku akan cuba sedaya upaya aku..insyallah

    ReplyDelete

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!