Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Monday 22 July 2013

G EKSPRES Bakal Membunuh Perniagaan Runcit Melayu

1.Giant DAP milik syarikat GCH Retail yang dipunyai oleh Dairy Farm Group telah mensasarkan 500 kedai runcit mini untuk dibuka berdekatan atau bersebelahan dengan mana-mana kedai runcit Melayu di seluruh Malaysia. Keputusan Giant ini dibuat berikutan kesan kempen boikot keatas pasaraya Giant dan ada pihak telah melaporkan kadar kerugian Giant semakin hari semakin meningkat.

2.Persatuan Pengguna Islam Malaysia dan Peruncit Muslim Malaysia (MAWAR) telah melakukan bantahan demonstrasi di hadapan kedai runcit milik Giant DAP disekitar cawangannya dikawasan Selangor.

3.Kita harus memboikot kedai runcit mini milik Giant DAP ini dengan sepenuhnya. Ini bukan kerana takut bersaing secara sihat, tetapi peruncit kecil akan kalah dari segi harga kerana kedai runcit Giant akan membeli dalam skala besar untuk 500 kedai runcit mereka. Jadi bagaimana peruncit Melayu hendak mendapatkan harga yang murah untuk 1 kedai runcit mereka, berbanding 500 kedai runcit Giant yang akan membeli borongan pukal berskala besar? Pasti sekali harga pembekal barang akan memberikan harga yang murah kerana kedai runcit Giant akan memborong barangan untuk 500 kedai runcit berbanding kedai runcit yang hanya memborong untuk 1 kedai runcit mereka sahaja.

4.Ini diibaratkan seperti pertandingan antara kelab gergasi bola sepak Real Madrid lawan dengan kelab wakil sekolah. Untuk jangka masa yang pendek ya, pengguna akhir akan menikmati barangan yang murah tetapi dalam jangka masa yang panjang, melayu bumiputera akhirnya tidak akan dapat berniaga buat selama-lamanya dan hanya akan jadi pengguna atau pembeli kerana ketidak mampuan untuk berniaga.

5.Jadi Giant DAP ini akan membunuh keseluruhan kedai runcit Melayu pada masa akan datang. Dengan membunuh kedai runcit Melayu ini akan membuatkan ekonomi penduduk tempatan yang berniaga kedai runcit akan merudum kerana keterpaksaan untuk tutup kedai runcit mereka, akhirnya ini akan membawa mereka untuk bekerja makan gaji kerana tidak mampu lagi berniaga hasil taktik pembunuhan Giant DAP terhadap perniagaan runcit Melayu.

6.Dan satu lagi persoalan adalah, mengapa Giant DAP mahu melancarkan 500 kedai runcit mini ini mesti berjaya dibuka sebelum PRU14?

SUMBER PPIM:
http://www.youtube.com/watch?v=QJtuT0Od-i4

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!