Feed RSS BBCD Like BBCD di Facebook BBCD di Twitter BBCD di Google+ BBCD di Youtube BBCD di Pinterest

Boikot Barangan Cina Dap

Download BBCD KIT Sekarang!

Wednesday 24 July 2013

Nga Kor Ming Mahu Tanah Rezab Melayu Diserah Kepada Cina


1.Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan ahli Parlimen DAP Taiping, Perak hasil pilihan melayu Taiping. Pemilik Old Town ini berkata mahukan tanah rezab melayu dibuka seperti diserah sahaja kepada cina untuk mengurus dan memiliki tanah rezab melayu. Nga Kor Ming selaku salah satu pemilik Old Town White Coffee menambah mengapa kerajaan persekutuan tidak mahu lepaskan tanah rezab melayu melalui geran kekal yang sudah dipersetuju oleh kerajaan negeri?

2.Satu lagi rakan kongsi pemilik OldTown White Coffee iaitu Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham berkata Air Kopi secara asalnya tidak memerlukan Halal kerana tuhan tidak pernah berkata demikian dan tuhan tidak pernah meletakkan syarat sehingga susah payah bahawa air Kopi perlukan Halal. Persoalannya adakah tuhan Ngeh Koo Kham sama dengan tuhan orang Islam?

3.Nga Kor Ming hasil pilihan melayu Taiping, Perak yang pernah kontroversi membaca ayat Al-Quran surah "Aura" yang tidak ada didalam Al-Quran pada kempen pilihanraya yang lalu. Surah Aura tidak ada di dalam Al-quran dan nama surah yang sebetulnya adalah dari surah Al-Nahl.

4.Terjermahan yang dibaca nya adalah benar dari surah Al-Nahl iaitu "Allah menyuruh kita berlaku dengan adil" dan penuh belas kasihan tetapi apa yang dibaca nya tidak pernah Nga Kor Ming mempraktikkannya kerana Nga Kor Ming ini sendiri tidak pernah berlaku adil dengan tidak memberi peluang kepada bangsa Melayu untuk membuka francais Old Town White Coffee.

5.Ngeh Koo ham dan Nga Kor Ming telah meletakkan syarat bahawa untuk membuka francais Old Town White Coffee perlulah berbangsa Cina dan tidak boleh diberi diberi peluang langsung kepada bangsa Melayu. Jadi adakah Nga Kor Ming ini layak untuk membaca ayat Al-Quran serta penterjamahannya? Sudah lah salah memberi nama surah yang dibaca, ditambah pula maksud terjermahan ayat itu jauh sekali dipraktikkan. Jadi apakah niat dan tujuan utama dia membaca ayat Al-Quran ini sewaktu kempen pilihanraya?

SUMBER NGA KOR MING BACA AYAT QURAN:
https://www.facebook.com/photo.php?v=317521611712889&set=vb.309394262525624&type=3&theater

SUMBER UTUSAN:
http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130710/po_02/Kor-Ming-persoal-mengapa-tanah-rizab-Melayu-tidak-diliberalisasikan

No comments:

Post a Comment

Pihak BBCD tidak bertanggungjawab diatas sebarang komen.Korang pandai-pandai lah menjawab.Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Download BBCD KIT Sekarang!